tweehuismussendewijdewereldin.reismee.nl

Foodparadise Penang & Tropisch Langkawi

Na een lange treinreis en een boottochtje kwamen we aan op het eerste eiland wat we in Maleisie zouden bezoeken: Penang. Onze Lonely Planet vertelde ons dat het eiland bekend staat om het fantastische eten, dus besloten we dat dat zo ongeveer onze enige bezigheid zou zijn. Veel meer was er ook eigenlijk niet te doen. We liepen wat rond door het leuke stadje met de gezellige wijken Chinatown en Little India, kochten bananenmilkshakes in zakjes (erg raar, maar ontzettend lekker) om af te koelen, verbaasden ons erover dat niet elke winkel met een uithangbord in het Chinees een Chinees restaurant is (toch jammer) en aten vooral veel. Het eten was niet perse lekkerder dan dat wat we gegeten hebben op andere plaatsen in Azie, maar aangezien de straten vol stonden met kraampjes, je de gekste dingen kon krijgen en een complete maaltijd minder dan 2 euro kost, was het echt wel paradijselijk te noemen.

Na Penang namen we een ferry naar Langkawi. Langkawi is een eiland dichtbij Penang en staat bekend om de stranden. En dat is ook ongeveer het enige wat er te doen is! We zittten in een 'dorpje' (1 straat met heel veel restaurantjes en toeristenwinkeltjes) in een hotel dichtbij het strand. Onze dagen vullen we hier met zon zee en strand, lezen, af en toe een milkshake of vers sapje, ijsjes en eten. We zijn naar een aquarium geweest waar ze pinguins, zeeleeuwen, haaien en heel veel vissen hadden, waar we er ook veel van herkenden van onze snorkeltripjes! Verder gaan we hier winkeltjes in (alles is nog steeds fijn goedkoop) en morgen gaan we eiland hoppen. Langkawi bestaat uit 99 eilanden, waarvan we er morgen wel 3 van gaan zien. Zaterdag vliegen we weer terug naar Kuala Lumpur, voelt bijna al een beetje als thuiskomen omdat we er zo vaak geweest zijn afgelopen weken. Daarna nog 5 dagen KL om weer terug te vliegen naar Amsterdam, gaat ontzettend snel allemaal.

Addie Lemmens

Hallo Dames,
Zojuist heb ik jullie gehele reisverslag gelezen.
Bijna aan het einde van jullie reis, het zit er weer op en daar kijk je dan zo lang naar uit!! Maar zo te lezen hebben jullie een prachtige tijd gehad. Wat me wel een beetje opviel dat het eten een behoorlijk belangrijke plaats in heeft genomen....
Nou Anne, een goeie reis naar huis en we zien elkaar weer in Luyksgestel.
Groetjes, Addie.

Wilma Antonise

Hé wereldreizigers, als ik dit typ starten jullie al weer zowat met de terugreis, de huismussen vliegen maar de tijd duidelijk ook. Jullie hebben blijkbaar niet veel nodig om te kunnen genieten want zelfs al kom je in 'n oord waar 'n bananenmilkshake uit zakje het gesprek van de dag zou kunnen worden, dan nog lukt het jullie hier helemaal gelukkig van te worden. Da's toch de échte backpackersmentaliteit ! Wat de vorige schrijfster opviel, was ook mij opgevallen, jullie zijn 'n stel bourgondische huismussen! Ik verwacht dan ook Anne dat als ik je weer zie, het nodig zal zijn dat je je even voorstelt want het kan toch niet anders dan dat er qua volume toch heel wat meer Anne terugkomt na zoveel culinaire belevenissen. Voor het laatste stukje van jullie reis nog veel plezier, 'n behouden thuiskomst en bedankt voor de verhalen! Houdoe