tweehuismussendewijdewereldin.reismee.nl

Cairns en onze verdere plannen

Cairns, niet de boeiendste plek waar we tot nu toe geweest zijn.. Het centrum bestaat uit backpacker reisbureaus, hostels en kroegen en er is geen strand (wel een lagoon, maar die was dicht toen wij er waren, hebben wij weer). Wel was het gelukkig mooi weer, zon en lekker warm hoera! De dagen dat we geen tripjes deden hebben we vooral rondgehangen, wat winkels ingeweest, gelezen, kroegen gezien en mensen terug gezien van over de hele oostkust.

Wat dan weer wel heel boeiend is bij Cairns, is het Great Barrier Reef. We hebben een dagtour gedaan op een zeilboot, waarbij we 2 keer gingen snorkelen. De plekken waar we heengingen waren beeldschoon, blauw water en witte eilandjes en onder water was het nog veel mooier. De eerste snorkelplek was bij een oppervlakkig reef naast een eilandje. Hier veel vissen en mooi koraal gezien en 3 (!) schildpadden! De tweede plek was bij een dieper reef, waar je echt het idee had dat je rondzwom in Finding Nemo. We hebben zelfs een paar Nemo look-a-likes gezien :) Op de terugweg gezeild in het zonnetje, erg goed dagje!

Het volgende tripje viel een beetje tegen.. We gingen naar Cape Tribulation met een tourbusje. Nou was de omgeving fantastisch, een regenwoud met spannende bomen en lianen en mega vogels die doen denken aan Kevin, de vogel uit Up (nou hebben wij alleen maar een chick gezien van deze vogels, Cassowaries, maar toch!). Ook het hostel waar we verbleven voor een nachtje was mooi, de kamers waren een soort bungalowtjes in het regenwoud. De tour zelf was alleen veel in een busje zitten, af en toe 5 minuten eruit mogen en veel naar de vervelende gids luisteren. Ga dus niet met Foaming Fury richting Cape Trib! Het enige echt leuke aan de tour was de Croc tour, met een bootje de rivier op om krokodillen te zoeken. We hebben hierbij meerdere Crocs (snappers) gezien en ook baby krokodilletjes, leuk!

Een paar dagen geleden zijn we terug gevlogen naar Brisbane waar we ons (mentaal) voorbereiden op Azie. We moeten nog wat inkopen doen en ons vooral inlezen over dat nieuwe continent wat waarschijnlijk een hele verandering gaat zijn. Onze plannen zijn als volgt: we blijven de eerste paar dagen in een iets te luxe hotel in Kuala Lumpur waarna we naar Yogyakarta op Java vliegen. We willen hier naar het tempelcomplex Borrobodur en wellicht een kookcursus volgen. Daarna vliegen we naar Bali en maken we wat uitstapjes naar Lombok en de Gili-eilanden. Wat we daar precies gaan doen, weten we nog niet, maar dat komt vast goed :). Na Indonesie vliegen we terug naar Kuala Lumpur om op de trein naar Penang te gaan wat bekend staat als Foodcapital of Asia. Vanuit daar gaan we, tonnetjerond, met de boot naar Langkawi om te chillen tussen de schildpadden en aapjes in het paradijs. Hierna beginnen onze laatste dagen in Kuala Lumpur voordat we jullie weer terug zien op 3 augustus, maar daar denken we liever nog niet aan ;)

P.s. De komende tijd zullen we waarschijnlijk niet meer zo regelmatig internet hebben, maar onze Nederlandse nummers zouden moeten werken :)

Nell Poppeliers

Ik heb jullie verhalen steeds gelezen.
Het is niet niks wat jullie zoal zien. Indrukwekkend!!
Nog een hele mooie tijd verder daar in het verre buitenland, geniet ervan samen.
Groetjes Fam. Poppeliers.