tweehuismussendewijdewereldin.reismee.nl

Whitsunday Islands & Magnetic Island

Na onze kampeertocht was het tijd om door te gaan richting Airlie Beach en daarmee naar de Whitsunday Islands. Hier hebben we in totaal 4 nachten gezeten. Het stadje was erg leuk, met veel barren, winkeltjes en een mooie lagoon (zwemmen in de zee doen ze hier niet zo aan, iets met dodelijke en giftige dieren). De tweede dag hadden we een tocht geboekt met een speedboot (http://www.oceanrafting.com.au), waarmee we over het water naar de mooiste plekken van de eilanden gingen. We hebben onderandere Whitehaven Beach en Hill Inlet gezien, twee van de mooiste plekken waar we ooit geweest zijn. De stranden waren witwit, het water blauwblauw, er waren blauwe krabbetjes, palmbomen etc. Toen we bij Hill Inlet naar een uitkijkpunt liepen was het echt alsof we naar een gephotoshopt plaatje keken, of naar een ansichtkaart (foto's komen nog). Op Whitehaven Beach hebben we de lekkerste lunch in Australie gehad, all you can eat pasta's, salades, kip, broodjes, mosselen.. Rest van de dag geen honger meer gehad :D

De boot ging behoorlijk hard (Marij had gelukkig reispillen op) en de gidsen vonden het ook erg leuk om bochten te maken, erg leuk :) We hebben ook nog gesnorkeld bij een mooi stuk koraal, en daar veel vissen gezien in alle kleuren (jammer genoeg geen Nemo). Daarna terug gecruised naar het vaste land.

In Airlie Beach hebben we verder vooral veel in de zon gezeten, 30 cent ijsjes gehaald bij de mcdonalds, mensen van Fraser Island gezien en winkeltjes ingeweest. Ook een paar avonden naar live muziek geweest, wat ze hier sowieso veel doen.

Na de fantastische Whitsundays en gezellige avonden in Airlie Beach, was het tijd voor onze volgende magische bestemming: Magnetic Island, door de locals ook wel Maggie genoemd. De voornaamste reden om hier naartoe te gaan, was een veelbelovende Full Moon Party (daarover later meer), maar ook de natuur beloofde veel goeds. We hadden gehoord dat er Rock Wallabies en de grootste populatie koala's van Australie waren. We hebben beide dieren helaas niet gezien... We zijn echter wel gaan snorkelen na een zware wandeling (de buschauffeur had het over een stukje wandelen naar een baai, dat bleek iets heftiger te zijn..). Het koraal was minder mooi dan bij de Whitsundays, maar wederom erg leuk om te doen. Toen we echter het water uit gingen zagen deze helden op flippers een pijlstaartrog voorbij schieten. Daar hadden we eventjes niet bij stilgestaan... Daar stonden we dan, tien meter van het veilige strand, te hopen dat we er niet op zouden stappen (ze zijn zandkleurig). Dat moet er vast komisch uit gezien hebben: snorkels op ons hoofd, wetsuit en flippers aan en voorzichtige pasjes zetten. Gelukkig kunnen we er nu om lachen, want ja, we leven nog ;). Na een lift de berg op, konden we ons klaar gaan maken voor de Full Moon Party waar 1500 mensen op af zouden komen. Nou, dat was dus echt niet zo. Er waren maximaal 800 mensen, maar dat deed niets af aan de gezelligheid. We hadden een leuke groep om ons heen met eigenlijk alleen maar Europeanen (de Australiers zijn niet leuk). Lekker de hele avond door gedanst.

We zijn net aangekomen op ons eindpunt, Cairns, waar we nog wat tripjes gaan doen voordat we terug vliegen naar Brisbane om naar Azie te gaan.

Reacties

Reacties

Nil

Leuk, leuk! Een van mijn grootste angsten, dat je bij het zwemmen een rog of een haai of zo tegen komt. Ik heb al van kleins af aan een soort vissenfobie haha. Vroeger was ik zelfs in het zwembad bang voor haaien :p
Anne, ik bedenk me net dat ik niets van me heb laten horen na jouw sms'je voor mijn verjaardag, sorry! Ik vond het echt superlief dat je daar helemaal in Australië aan hebt gedacht! X

Elzelien

Jeetje wat doen jullie leuke dingen!!!en wat zien jullie veel , jaloers hoor.
Zondag weer skypen?

Emma

Lieve Anneman en Marij,

Ik heb stiekem in de bus even snel iedere keer jullie verhalen gelezen wanneer ik zag dat er weer iets gepost was, dus werd reageren een beetje lastig. Maar nu met het laatste verhaal dacht ik nee, ik ga nu ook maar ns fatsoenlijk reageren (bovendien moet dat met die oeh's en aah's er wel erg hilarisch uitzien in de bus).
Maar oh oh oh meiden toch, wat een superdupermegahypertastische verhalen!!!!!!!!!

Ik mag natuurlijk niet zeggen dat ik jaloers ben, want dan denk ik dat Anneman een heel groot weerwoord heeft (hihi), maar WAUW, ik kan niet anders concluderen dat die twee huismussen zich langzamerhand aan het transformeren zijn in twee.. hoe zal ik het zeggen, ongerepte, onophoudende, overavontuurlijke en misschien wel nooit-meer-terugkerende backpackers. Respect hoor! ;)

Jammer dat er zo weinig foto's op jullie site staan, maar wat er opstaat voldeed inderdaad aan jullie omschrijvingen! Ik ben echt reuzebenieuwd wat jullie nog meer mee gaan maken en ik wil nog meer foto's zien!!

Nog heel veel plezier meiden, geniet zoals je nooit hebt gedaan!

Liefs, Emma.

P.s. Kom toch maar wel terug ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!